oefening 2

We hebben het in de klas al gehad over de oppervlakte van driehoeken.
WAUW wat een zware les, tijd voor wat ontspanning!
Olé olé wij gaan op stap.
Ik verdeel jullie allemaal in groepjes van 4 personen.
Eén iemand wordt de verantwoordelijke voor de camera's, want elke groep krijgt een camera mee.
OPGELET: Dit wil niet zeggen dat de rest van de groep met de camera's mag gooien!
Camera's zijn dure toestellen en daar moeten wij zorg voor dragen.
Het is de bedoeling dat jullie tijdens ons uitstapje foto's nemen van allemaal verschillende driehoeken.
Na ons uitstapje zetten we jullie foto's op de computer en maken jullie via onderstaande link een collage van al jullie driehoeken.
De collage's plaatsen we hier op onze klaswebsite.
Daarop mogen jullie op elkaars collages reageren.
LET OP: Wij geven altijd opbouwende of positieve kritiek en dit met respect voor elkaar!
 
enkele voorbeelden:
toelichting:
 
eindtermen ICT:
Deze oefening hoort bij basiscompetentie 2, 5 en 8.
Er wordt duidelijk gemaakt dat ze voorzichtig moeten omgaan met de camera.
De leerlingen werken op een creatieve manier met deze foto's ze mogen zelf een collage maken en deze tonen aan de klas.
Ze leren ook dat ze op een positieve en respectvolle manier met elkaar moeten communiceren.
 
eindtermen wiskunde:
MK14    Meetkundige vormen onderzoeken en globaal herkennen door zich:
                te bewegen in de ruimte, te kijken naar en te handelen
                - met voorwerpen uit de omgeving.
MK15    Vlakke figuren vergelijken en classificeren volgens zelfgekozen kenmerken.