eindtermen ICT
Hieronder vind u de eindtermen die bereikt dienen te worden.
Wanneer u op een opdracht klikt, kom je rechtstreeks terecht op de pagina waar je de bijhorende oefeningen vindt.
Onder de oefening vindt u een toelichting waarom ik vind dat deze oefening bij deze basiscompetentie hoort.
Ik vind dat er bij vele van mijn oefeningen meerdere basiscompetenties horen dan één, dat is de reden waarom je een opdracht vaker ziet terugkomen.
1) De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ict en zijn bereid ict te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.
enkele oefeningen:
muzische vorming: oefening 1, 4, 8
2) De leerlingen gebruiken ict op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier.
enkele oefeningen:
muzische vorming: oefening 2, 3
3) De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving.
enkele oefeningen:
muzische vorming: oefening 1, 2, 4
4) De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ict ondersteunde leeromgeving.
enkele oefeningen:
muzische vorming: 5
5) De leerlingen kunnen ict gebruiken om eigen ideeën creatief vorm te geven.
enkele oefeningen:
6) De leerlingen kunnen met behulp van ict voor hen bestemde digitale informatie opzoeken, verwerken en bewaren.
enkele oefeningen:
wiskunde: oefening 4
muzische vorming: oefening 2, 5, 7
7) De leerlingen kunnen ict gebruiken bij het voorstellen van informatie aan anderen.
enkele oefeningen:
muzische vorming: oefening 2, 5
8) De leerlingen kunnen ict gebruiken om op een veilige, verantwoorde en doelmatige manier te communiceren.
enkele oefeningen:
wiskunde: oefening 2,